Facebook gebruiken als marketing kanaal

Binnen social media zijn er geen directe marketing regels. Je bent als bedrijf vrij in het posten wat je wilt, zolang het binnen de facebook policies blijft. Als bedrijf maak je een bedrijfsprofiel aan op facebook, zodat je reclame kan maken voor je bedrijf. Dit is namelijk verboden op een persoonlijk profiel. De posts die je op social media doet zijn meestal afgestemd op de dienst die je aanbiedt.

Op facebook is het belangrijk dat je als bedrijf goede content, maar ook veel content plaatst. Door regelmatig interessante en leuke artikels te plaatse op facebook, geraken mensen geïnteresseerd in je pagina en blijven je zo ook langer volgen.

Volgens onderzoeken is het aangeraden om 3 tot 5 keer per dag te posten. Om interessant te blijven is gevarieerd posten belangrijk. Dit is geen gemakkelijke job, en daarom is een team van marketeers zeker aan te raden. Social media wordt alsmaar meer populairder. Ook rekruterings software zoals Vindazo gebruiken facebook om de vacatures van klanten op te plaatsen. Facebook wordt dus voor vele doeleinden gebruikt en beschikt nog over veel mogelijkheden in de toekomst.


Onthoud dat je op social media vrijheid hebt, en houd het dus niet alleen bij verkoop achtige posts. Je wilt populariteit en awarenes creëren. Stel vragen, geef tips en zorg voor content dat je publiek interessant en leuk vind.

Als u geïnteresseerd bent in een ratio waar je je aan kan vast houden. Dan is het aan te raden om 1 van de 5 posts commercieel gericht te maken. Je bent tenslotte een bedrijf dat wilt verkopen, dus dit mag je ook zeker niet vergeten.


Nu is het de tijd om als bedrijf de terreinen van social media te betreden, en maak je bedrijf net dat tikkeltje bekender.

Hoe maak je een social media strategie?



Stap 1. Stel marketingdoelen voor sociale media in die aansluiten bij de bedrijfsdoelstellingen


Stel S.M.A.R.T. doelen


De eerste stap naar het creëren van een winnende strategie is het vaststellen van uw doelstellingen en doelen. Zonder doelen kunt u geen succes of rendement op investering (ROI) meten.


Elk van uw doelen moet zijn:

  • Specifiek
  • Meetbaar
  • Bereikbaar
  • Relevant
  • Tijdsgebonden


Dit is het bedrijfsprofiel van S.M.A.R.T. doel kader. Het zal uw acties leiden en ervoor zorgen dat ze tot echte bedrijfsresultaten leiden.


Houd zinvolle statistieken bij


Vanity-statistieken zoals retweets en likes zijn gemakkelijk te volgen, maar het is moeilijk om hun echte waarde te bewijzen. Richt u in plaats daarvan op doelen zoals gegenereerde leads, webverwijzingen en conversieratio.


Bekijk voor inspiratie essentiële statistieken voor sociale media.

Misschien wil je verschillende doelen bijhouden voor verschillende kanalen, of zelfs een ander gebruik van elk kanaal. Benefit Cosmetics stimuleert bijvoorbeeld de merkbekendheid met zijn betaalde sociale campagnes, maar meet de acquisitie en betrokkenheid voor organische sociale berichten.


Neem contact met ons op voor meer informatie.

Reacties