Eigen slimme chatbot?


In het online marketing landschap zijn chatbots de toekomst. De vraag is niet meer óf je bedrijf een chatbot moet inzetten, maar hoe. Daarom presenteer ik in deze artikel generiek chatbot platform.

Generiek chatbot platform Inleiding

We gebruiken in productie een platform voor het Natuurlijke Talen die het voor ontwikkelaars (en niet-ontwikkelaars) makkelijk maakt om intelligente en geavanceerde conversieve gebruikersinterfaces te ontwerpen en integreren in mobiele apps, webapplicaties, apparaten en bots. Met een mogelijkheid tot uitbreiding voor kunstmatige intelligentie en automatisch leren. Geavanceerde SEMI automatisch leren is al ingebouwd.
Ons doel is het zo eenvoudig mogelijk maken van geavanceerde conversatie gebruikersinterfaces te creëren en integreren.

Agenten

kunnen omschreven worden als NLU (Natural Language Understanding) modules voor applicaties. Hun doel is om de natuurlijke gebruikerstaal om te zetten in actuele gegevens. U kunt zelf een agent aanmaken bijwerken taal bepalen en Time Zone definiëren.
Machine Learning is een hulpmiddel waarmee uw agent gebruikersinvoer in natuurlijke taal kan begrijpen en omzetten in gestructureerde gegevens, waarbij relevante parameters worden geëxtraheerd. In de platform gebruikt uw agent algoritmes voor het leren van computers om gebruikers aanvragen op specifieke intents te vergelijken en entiteiten gebruiken om relevante gegevens van hen te halen.

Entities

Entiteiten vertegenwoordigen concepten en dienen als een krachtig instrument om parameterwaarden uit natuurlijke taalinvoer te extraheren.
De entiteiten die in een bepaalde agent worden gebruikt, zullen afhangen van de parameterwaarden die naar verwachting worden teruggezonden als gevolg van het functioneren van de agent. Met andere woorden, een ontwikkelaar of admin hoeft geen entiteiten te maken voor elk concept dat in de agent genoemd wordt - alleen voor die welke nodig zijn voor actuele gegevens.

Intents

Dat is een kaart tussen wat een gebruiker zegt en welke actie moet door uw software worden uitgevoerd.

Training

Dat is de semi automatisch manier om uw bot te leren. Nieuwe Intents toevoegen
om een goede classificatie nauwkeurigheid te bereiken, is het belangrijk om uw agent voldoende gegevens te verstrekken. Hoe groter het aantal natuurlijke taal voorbeelden in de 'User says' -afdeling is, hoe beter is de classificatie nauwkeurigheid. Wij raden u aan om de voorbeeldmodus te gebruiken in plaats van de sjabloon modus, aangezien de voormalige betere gegevens voor het leren van de machine biedt.

Integratie

Integratie is mogelijk met alle bekende talen en platformen. Android, iOs, Ruby, Webkit HTML5, Node.js, Cordova, Unity, Python, .Net, C++ Xamarin ezv..

Sterke infrastructuur voor lange levenscyclus

Ik heb jarenlange ervaring met complexe systemen die een hoge performance en schaalbaarheid vereisen. In deze periode heb ik al systemen opgezet waar 800 tot 1.500 updates per seconde moesten worden verwerkt en duizenden lees aanvragen.
Webapplicaties en mobiele toepassingen worden nu onverwacht snel populair. Interessante applicaties groeien met honderden en soms wel duizenden nieuwe gebruikers per dag. Het spreekt voor zich dat mensen er goede responsiveness van verwachten. Wat dat aangaat heeft Google met zijn Cloud een zeer hoge standaard neergezet.
Nu verwachten mensen steeds meer en meer van applicaties. Meer snelheid, meer gebruikersvriendelijkheid, meer functionaliteiten. Bij populaire projecten nemen gebruikers van de website dikwijls contact op, om uitleg te vragen over bepaalde problemen of te vragen of er extra functionaliteiten kunnen worden toegevoegd om deze probleem op te lossen.
Tegenwoordig moet alles zo gebouwd worden dat gebruikers niet hoeven te vragen waarom het zo is gedaan en niet anders. We vernieuwen, automatiseren en vereenvoudigen om aan deze hoge eisen tegemoet te kunnen komen.
Daarom infrastructuur voor levenscyclus van de web of mobile apps is een belangrijke punt.

Oorspronkelijke artikel
https://www.linkedin.com/pulse/eigen-slimme-chatbot-sergej-dergatsjev/ 

Reacties